جام نوروزی حصاروئیه

وبلاگ اطلاع رسانی کمیته برگزاری جام نوروزی حصاروئیه

جام نوروزی حصاروئیه

وبلاگ اطلاع رسانی کمیته برگزاری جام نوروزی حصاروئیه

انتخاب رییس جدید هیئت برگزاری جام

 امروز جمعه ۲۹ آذر ۱۳۸۷ اولین جلسه ی رسمی هیئت برگزاری جام  نوروز ۸۸ با شرکت چند تن از جوانان و مسئولین روستا طبق قرار قبلی د رمحل جماعت خانه تشکیل شد.  

افرادی که در این جلسه حضور داشتند :

آقایان  سید عنایت الله فاطمی مقدم (رئیس شورای)، سیروس نجفی (دهیار)، تاج الدین الله دینی، عباس الله دینی، ، فرهاد الله دینی، علی الله دینی، اسماعیل الله دینی، جمشید الله دینی، بهنام الله دینی،فرامرز الله دینی،  تورج قایینی ، علی قربانی، دکترعلی فاطمی مقدم، سید محسن فاطمی مقدم ، سید ابوالقاسم فاطمی مقدم ، سید حامد فاطمی مقدم.

 

جلسه در ساعت ۹:۳۰ شروع شد که  پس از گفتگویی کوتاه با آقای نجفی دهیار روستا در مورد بعضی مسائل عمرانی،  بحث در مورد جام نوروزی آغاز شد . از آنجا که دستور جلسه، انتخاب رییس جدید برای هیئت  برگزاری جام بود در طول جلسه  درباره ی این  موضوع ، افراد شایسته ، مشکلات پیش رو و ... بحث و تبادل نظر شد که در پایان با انجام رای گیری ، آقای فرهاد الله دینی، به عنوان رییس جدید هیئت انتخاب شدند . 

  

در پایان تمامی افراد حاضر متعهد شدند که در تمام مدت چه پیش از شروع جام و چه در طول مدت برگزاری آن در حد توان  به هیئت برگزاری ( که بزودی از طرف آقای فرهاد الله دینی، معرفی خواهند شد)  کمک کنند خصوصا آقای تورج قایینی که تجربیات ارزنده ای از برگزاری جام گذشته کسب کرده اند آمادگی خود را برای هرگونه کمک، راهنمایی و مشاوره برای این کمیته اعلام نمودند.    

جلسه در ساعت ۱۱ به پایان رسید.

 

وبلاگ جام  نوروزی حصاروئیه آمادگی خود را جهت دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده ی تمامی دوستان دور و نزدیک که خواهان هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات هستند اعلام می کند. امیدواریم  که با یاری شما بار دیگر نام روستای حصاروئیه و شهرستان شهربابک را در استان، ایران و جهان پر آوازه کنیم .

نظرات 8 + ارسال نظر
باربد شنبه 30 آذر 1387 ساعت 05:13 ق.ظ

اله الدینی نو آوری نوین از شما نویسنده است. در حالی که برخی تغییر داده اند شما هم بده ولی آنچه ماندگار خواهد ماند زیبایی های فرهنگ ایران است.
دین واژه ی فارسی (پارسی) است و چسباندن الف و لام(ال) عربی به واژه فارسی اگر شوخی هم باشد کار درستی نیست. بویژه برای گروهی از جامعه ایران که تاریخ گواه می دهد چه کردند تا پارسی زنده بماند. آنگونه که از دید افراد کوتاه بین کافر نامیده شدند ، بدن مرده فردوسی را در قبرستان خویش راه ندادند.
فردوسی سروده:
بسی رنج بردم بدین سال سی
عجم زنده کردم بدین پارسی

اگر جوان امروز معنی و مفهوم اشعار را با خرد و دانش نسنجد، پیامد آن از دست رفتن آنچه داشته ایم است و این خوشایند نیست!
در سال ها یی تیشه زدند بر ریشه! اما ریشه می ماند و می روید دوباره !
اله دینی دگرگونی زیر را در تاریخ روستای شما ها داشته بدین گونه:
علاالدین > علاالدینی > اله دینی > الله دینی > و امروز شما نوشتید اله الدینی !؟
علاالدین نام فردی از روستای حصارو و یا پیرامون بوده است که در نزدیکی حصارو چاهی می کند و مردم از آب آن برای نوشیدن برمی داشتند. نخستین هنگام که در شهربابک شناسنامه می داده اند ، به یکی از نخستین افراد اهالی که می خواهند شناسنامه بدهند ، می پرسند چه فامیلی برای خود می خواهی داشته باشی؟
اما بیسوادی ناخواسته مرد روستایی بانی این می شود که کارگزاران اداره سجل احوال ( : آنروزها ) پرسند از کجا می آیی و فرد روستایی می گوید از ده علاالدین!
و کارگزاران سجل احوال نام خانوادگی وی را اله دبنی و یا الله دینی می نهند.

مانند همین داستان و ماجرا در مورد فامیلی دادالهی و نورالهی و ... گفته شده است.
دادالله - نورالله - عطاالله و.. از افراد بیسواد روستایی بوده اند که به نام خانوادگی آنها به چفت دوات کارگزاران بی سواد سجل می افتند و چنین می شود که چنان! شما خود بخوانید ...از این مجل!

باربد عزیز از تذکر بجای شما ممنون و متشکریم . متاسفانه در این متن غلط املایی ما با کپی کردن یک کلمه چندین بار تکرار شده .
ما هم به رسم امانت متن ارسالی شما را برای خواندن دیگر دوستان منتشر می کنیم ای کاش منبع نوشته ی خود را نیز ذکر می کردید تا مهر تاییدی باشد بر صحت گفته های شما.

اشتباه و غلط املایی در زمان تایپ در دنیای اینتر نت بسیار رایج است مثل خود شما که
شعر فردوسی را اشتباه تایپ کرده اید.
بسی رنج بردم بدین سال سی اشتباه است

بسی رنج بردم دراین سال سی
عجم زنده کردم بدین پارسی

یا به جای نوشتن
«تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل»
نوشته اید
! شما خود بخوانید ...از این مجل! !!!!!

حسن فاطمی شنبه 30 آذر 1387 ساعت 06:06 ق.ظ

با درود بر دوستان شرکت کننده در این جلسه و با تبریک به اقا فرهاد وتشکر قدردانی از زحمات اقا تورج امیدواریم با مدیریت جدید جام با شکوهی در نوروز ۱۳۸۸ داشته باشم. پیروز باشید

آشنا شنبه 30 آذر 1387 ساعت 09:22 ق.ظ

من هم به آقا فرهاد تبریک میگم و امیدوارم که در کارشون موفق باشند و مطمئنم که با جدیتی که در کار دارند حتما در ادامه راه مشکلی نخواهند داشت و لی حتما از نظرات و تجربیات گذشته استفاده کنند و نهایت دقت و نظارت را بر امور داشته باشند ضمن اینکه در تعیین اعضای کمیته سعی کنند افرادی را به کار بگمارند که واقعا کارکن و دلسوز باشند .

بچه ی پایین ده شنبه 30 آذر 1387 ساعت 02:39 ب.ظ

با شناختی که از آقا فرهاد داریم به برگزاری باشکوه جام ۸۸ امیدوار تر شدیم.
آقای اله دینی و کمیته برگزاری جام بدونید که ۳ ماه وقت زیادی نیست پس از همین الان باید شروع کرد.

ناصر شنبه 30 آذر 1387 ساعت 06:35 ب.ظ

با سلام،
این حس همدلی و همکاری را که شکر خدا همیشه در بین مردم خونگرم و فرهیخته بابک زمین، خصوصا در بین اهالی روستای سربلند حصارئیه وجود داشته و دارد را به تک تک اهالی، از بالا تا پائین روستا، بلاخص جوانان و دست اندر کاران فوتبال حصاروئیه تبریک و تهنیت گفته و برای همگی ارزوی شادی و سلامتی داریم. در اینجا جا دارد که از زحمات بسیار همۀ عزیزانی که با همدلی و همکاری همدیگر و با مدیریت بسیار هوشیارانه و روش کثرت گرایانه اقای تورج قایئنی، برگزاری بازیهای سال گذشته را بسیار سنجیده و از همه مهمتر با نظم برگزار کردند تشکر نموده و از خداوند بزرگ برای تک تک ایشان و خانوادهای محترم ارزوی موفقیت و سر بلندی بیشتر داریم. همچنین برای اقای اله دینی، فرهاد به خاطر مسولیت جدیدشان به عنوان رئیس کمیته برگزاری جام نوروزی تبریک و تهنیت گفته و برای ایشان نیز ارزوی موفقییت و سر بلندی بیشتر داریم. امید است که همگی تلاش کنیم تا با ایجاد برنامه هایی سالم و شادی بخش، همچون انجام بازیهای جام نوروزی، روحیۀ ورزش و ورزش دوستی را جایگزین دیگر روشهای مضر، مخرب و نادرست که متاسفانه دامنگیر بعضی از عزیزانمان گردیده نمائیم تا همگی مان بهتر و شادتر زندگی کنیم. خدایا همه ما را در این مسیر یاری فرما. آمین. ناصر

جمشید شنبه 30 آذر 1387 ساعت 09:41 ب.ظ

با سلام
از حسن توجه باربد عزیز و از نقد صریح آقای سید ابوالقاسم فاطمی مقدم ممنونم . با تمام ارادتی که خدمت آقای باربد عزیز که پارسی گویی زبده و دارای روحیه ادبی بالایی می باشد دارم ذکر چند نکته را بر خود لازم می دانم و آن اینکه طبق تحقیقی که از پدر بزرگوارم (مرتضی) انجام دادم به عرض می رسانم که نام خانوادگی الله دینی از همان روز اول الله دینی بوده و هیچ سیر تکاملی را به خود ندیده . در سالهای حدود ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۳ شخصی به نام شیخ فضل ا.. . نماینده اداره ثبت احوال ( سجل احوال ) یزد در منطقه شهر بابک بوده و با یک اسب ( به رنگ سفید ) به روستاهای اطراف می رفته و شناسنامه ها را در محل با حضور ریش سفید هر خانواده به آنها تنظیم و تحویل می داده و بزرگ خاندان این خانواده در آن زمان مرحوم خدارحم فرزند حیدر( پدر صفر خدارحم و حیدر خدارحم )بوده و نام خانوادگی الله دینی ( منسوب به دین خداوند و به معنی رونده راه و رسم خداوند ) را برای خانواده خود بر می گزیند و دیگران : مرحوم اسد ا.. باقر نام خانوادگی قا یینیان و مرحوم محمد علی فر زند محمد حسین نام خانوادگی الله دینیان و مرحوم حیدر فرزند محمد فرزند نجف بخاطر جدش نام خانوادگی نجفی را بر می گزیند و نام خانوادگی قایینی منسوب به سه برادر بوده که در آن روزگاران جهت آموزش کشت زعفران از شهرستان قاین به شهر بابک آورده شدند و یکی از این سه برادر در حصاروییه ساکن بوده و دیگری در شهر بابک . و دوم اینکه اگر چاهی به این نام ( علا الدین ) وجود داشته و آن طور که باربد نوشته اند در آن زمان آباد بوده نمی بایست به فراموشی سپرده شده باشد و یا الان وجود نداشته باشد همان طور که چاه قندو از حدود ۲۰۰ سال قبل طبق تاریخ مستند حفر شده و یا چاه میر زا علی و چاه قبرستونی و چاه کنده و چاه گله و .... که همه در حومه حصارو قرار دارند و قد مت بعضی از آنها بیش از دویست سال هم می رسد با همان نام اولیه و به فراموشی سپرده نشده اند و سوم اینکه شاید از نظر ما امروزی ها قدیمیها بی سواد بو ده اند ولی یقین دارم که درایت و خرد قدیمیها به مراتب از علوم قیل و قال امروزی که ما نه به جهد خودمان بدانها دست پیدا کرده ایم بلکه بخاطر سیل علم و دانشی است که در سراسر گیتی فراگیر شده ، بیشتر بوده اگر عمری باقی باشد در آینده عجایب حصارو و ترینهای حصارو ییه را از طریق همین وب سایت به حضور علا قه مندان تقدیم خواهم کرد . بهر حال اگر آقای باربد سندی دال بر اثبات گفته خویش ارائه دهد اینجانب بسیار خوشحال می شوم و استقبال هم خواهم کرد تا ان شاء ا .. در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد .

بچه دل حصارو ومهاجر شنبه 30 آذر 1387 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام وخسته نباشید
با تشکر از اقای تورج قایئنی زحمات زیادی د سال گذشته به خاطر جام نوروزی، با تبریک به اقای فرهاد الله دینی.

علیرضا یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 09:16 ق.ظ

با سلام خدمت همه دوستان
و تشکر از آقای قایینی و سایر اعضاء برگزاری جام گذشته و تبریک به آقای فرهاد الله دینی
امید است که با همفکری و تلاش همه دوستان ‌،‌ امسال نیز جام به خوبی برگزار گردد . بهتر است که کارها و مسئولیت ها تا آنجا که ممکن است تقسیم گردد تا برای کسی مشکلی پیش نیاید. خوبست که از روند آمادگی و وضعیت تیم های شرکت کننده گزارش هایی در سایت قرار گیرد و حتی میتوان اخبار سایر رویداد های ورزشی شهر و روستا را ارائه نمود .
اما در مورد بحث های جانبی ‌،‌ همچون بحث ریشه نام های خانوادگی ،‌ به نظرم بهتر است که در مکان خود به آن پرداخته شود نه در این وبلاگ که ویژه جام نوروزی و بحث ورزش است . می توان برای پرداختن به آن سایت یا وبلاگی ایجاد کرد یا در وبلاگهای موجود همچون وبلاگ حصاروییه محبوب قلبهامطرح نمود . ( ضمنا بنده نیز که سالها در حصاروییه زیسته ام این حکایت جناب باربد ( چاه علاءالدین ) را اولین بار است که می شنوم)

ما نیز با شما کاملا موافقیم و مطرح شدن بحثهای اجتماعی ، تاریخی ، عمرانی و ... را به دیگر وبلاگها مربوط می دانیم و تنها به رسم امانتداری نظرات شما دوستان را در این بخش قرار دادیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد